Kansallismuseo

Uusi Kansallinen – uusi perspektiivi. Osallistavan arkkitehtuurikilpailun verkkosivut ja viestintä.

HAASTE
Kansallismuseo haluaa tuottaa jatkossa entistä vaativampia ja kookkaampia kansainvälisiä näyttelyitä, tuoda kokoelmaesineistöään esille paremmin ja uusin tavoin sekä olla tilojensa puolesta mahdollistamassa yhä moninaisempia kulttuurialan tapahtumia ja kohtaamisia. Kansallismuseon toiminnan voimakkaan kehittymisen myötä historiallisen päärakennuksen viereen halutaan rakentaa lisärakennus, jonka suunnittelusta järjestetään arkkitehtuurikilpailu.

Lisärakennuksen arkkitehtuurikilpailun ilmeen toteutukseen, verkkosivun rakentamiseen sekä viestinnän tueksi haettiin ratkaisua vaativalla aikataululla. Viestinnälle asetettiin tavoitteeksi niin suuren yleisön kuin yhteiskunnallisten vaikuttajien kiinnostuksen ja innostuksen herättäminen hankkeeseen.

RATKAISU
Loimme yhdessä Kansallismuseon kanssa arkkitehtuurikilpailulle visuaalisen ilmeen sekä sen taustalla olevan tarinan konseptin ”Uusi perspektiivi – Uusi Kansallinen”. Suunnittelimme ja toteutimme suurta yleisöä ja kilpailuun osallistuvia arkkitehtejä palvelevan verkkosivun. Sisällön suunnittelussa ja verkkosivun toiminnallisuudessa huomioimme suuren yleisön osallistamisen. Kilpailun visuaalinen identiteetti johdettiin Kansallismuseon brändin lähtökohdista ja sen jatkeeksi, ja se luotiin yhteistyössä hasan & partnersin kanssa.

TULOS
Uusi Kansallinen -arkkitehtuurikilpailun identiteetti ja verkkosivu julkaistiin tiukasta aikataulusta huolimatta onnistuneesti. Uusi perspektiivi – Uusi Kansallinen.
www.uusikansallinen.fi #uusikansallinen