Lapland Hotels

Sosiaalisen median playbook

HAASTE

Lapland Hotels on suurin kotimainen yksityisomisteinen hotelliketju, jolla on hotelleita ja ravintoloita Lapin tuntureilta aina Helsingin urbaaniin vilskeeseen asti. Satoja henkilöitä työllistävä Lapland Hotels tarvitsee maantieteellisesti hajallaan olevalle henkilöstölleen tukea sosiaaliseen mediaan – parhaita tapoja somessa toimimiseen ja yhteiset suuntaviivat someviestintään.

RATKAISU

Loimme asiakkaalle verkkosivumuotoisen digitaalisen playbookin, joka kokoaa yhteen tietoja eri sosiaalisen median kanavien käytöstä, niiden eri kohderyhmien tavoittavuudesta sekä toimivasta sisällöstä. Playbookista Lapland Hotelsin henkilöstö löytää helposti ohjeistuksen brändin mukaiseen tyyliin ja äänensävyyn, eri kohderyhmille viestimiseen, hyvään sisältöön ja teknisiin ohjeisiin sekä asiakaspalveluun sosiaalisessa mediassa. Playbookiin tuotiin lisäksi osio sometilien hallintaan, mikä mahdollistaa työkalun hyödyntämisen sisäisen someprosessin alustana.

Työkalu otettiin käyttöön yhteisillä inspiroivilla somekoulutuksilla.

TULOS

Verkkosivuformaattiin luotu digital playbook on helposti saavutettava, päivitettävä ja inspiroiva työkalu someviestinnän tueksi. Työkalu on vaivattomasti laajennettavissa myös uusiin käyttötarkoituksiin. Selaimen kautta avautuva työkalu on helppo avata erilaisilla laitteilla ja eri paikoissa, eikä liitetiedostoihin verrattavia versio- ja saatavuusongelmia synny. 

Lopputulos on inspiroiva, helppokäyttöinen ja visuaalinen työkalu tukemaan päivittäistä sosiaalisen median sisällön luontia.