Arkkitehdit Soini & Horto

Viestintästrategia ja lanseerauksen toteutus

”hasan comms piti homman ammattimaisesti hanskassa aikataulun ja toteutuksen suhteen ja lisäksi työskentely heidän kanssaan oli hauskaa!” 

– Kalle Soini, toimitusjohtaja, osakas, Arkkitehdit Soini & Horto

Haaste

Arkkitehdit Soini & Horto (AS&H) on vahvasti kasvava suomalainen arkkitehtitoimisto, jonka mittavin kohde on Pasilaan vuonna 2019 kohonnut Pohjoismaiden suurimman kauppakeskuksen sisältävä Triplan kokonaisuus. Triplan avaamisen alla AS&H halusi tuoda esiin rooliaan pääsuunnittelijana ja kasvattaa näin tunnettuuttaan ja työnantajamielikuvaansa kunnianhimoisten hankkeiden asiantuntijana.

Konkreettisella tasolla AS&H haki kumppania viestinnän strategiseen suunnitteluun sekä sisältöjen, somen, mediatyön ja kampanjan toteutukseen.

Ratkaisu

Aloitimme yhteistyön strategisella työpajalla, jonka tulosten pohjalta loimme viestintäsuunnitelman niin yrityksen yleistä viestintää kuin syksyn 2019 Tripla-kampanjaviestintää varten. Suunnittelimme ja toteutimme kampanjaan monipuolisen sisältöpaletin – artikkeleita, somevideon, podcastin, sosiaalisen median tuotannon sekä tukea toimiston sisäiseen viestintään.

Tulos

Lopputuloksena AS&H sai laadukasta ja monipuolista sisältöä omiin kanaviinsa sekä konkreettisia työkaluja itsenäiseen viestinnän tekemiseen jatkossa. AS&H saavutti aktiivista huomiota mediassa ja arkkitehtuurista keskusteltiin vilkkaasti Triplan avaamisen yhteydessä. Saimme kaikkien somekanavien seuraajamäärät vahvaan kasvuun ja LinkedInissä jopa nelinkertaistimme toimiston seuraajamäärät. Kevyellä markkinoinnilla vahvistettu somevideo saavutti pienelle arkkitehtitoimistolle merkittävät katsojaluvut, yli 30 000 näyttökertaa.