Referenssit

SodaStream

SodaStream

Informatiivinen mediatilaisuus

HAASTE• Muovijätemäärä on kasvava globaali uhka, jonka pysäyttämiseksi SodaStream kampanjoi muovipullojen vähentämisen puolesta. Haasteena oli kertoa kuluttajille suomalaisesta hanavedestä hiilihapotetun kuplaveden eduista verrattuna muovipullossa ostettuun hiilihapotettuun veteen.

RATKAISU• Yhtiö osallistui Suomen Luonnon järjestämään Vuoden turhake -kilpailuun ilmoittamalla hiilihapotetun pulloveden Vuoden 2017 turhakkeeksi. Perusteluista kilpailuun osallistumiselle järjestimme informatiivisen mediatilaisuuden, jossa vesitekniikan professori kertoi suomalaisen hanaveden laadusta ja meribiologi valotti Itämeren tilannetta mikromuovikertymien osalta.

Vepsäläinen

Vepsäläinen

Edelläkävijänä mielipidevaikuttajaksi

HAASTE• Vahvistaa Vepsäläisen asemaa huonekalumarkkinoilla. Tavoitteena saada yritys näkyväksi keskustelunvetäjäksi sekä design-huonekaluliiketoiminnan edelläkävijäksi ja mielipidevaikuttajaksi.

RATKAISU• Vepsäläisen mielipidevaikuttajuus suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa etsimällä kategorian selkeitä tulevaisuuden visioita sekä luomalla pitkän tähtäimen viestintää. Jatkuvalla medianäkyvyydellä eri medioissa olemme vahvistaneet Vepsäläisen imagoa suomalaisena designin lippulaivana.

Tupla

Cloetta

Kohderyhmävaikuttamista

HAASTE•  Tuplan uusi Hungry for Adventure –matkailuohjelmasarja. Kohderyhmän tavoittaminen oikeaan aikaan oikeissa kanavissa. Ohjaaminen ohjelmasarjan pariin.

RATKAISU• Loimme tehokkaan suunnitelman kohderyhmää kiinnostavalla näkökulmalla.  Otimme yhteyden oikeisiin medioihin. Aihe nousi nopeasti keskustelunaiheeksi kohderyhmää kiinnostavissa radiokanavissa ja tätä kautta ohjasi seuraamaan ohjelmasarjaa.

Lue lisää

Suomi-Emojit

Ulkoasiainministeriö

Luova idea kohderyhmän arkeen

HAASTE• Vahvistaa suomi-kuvaa sekä herättää huomiota maailmalla ennennäkemättömällä tavalla hyödyntäen digiä sekä somea.Yhteistyössä hasan communications ja hasan & partners.

RATKAISU•  Suunnittelimme ja toteutimme Ulkoministeriölle innovatiivisen ja verkkoystävällisen joulukalenterin emoji-kuvasymboleilla.

Lue lisää

Allas Sea Pool

Korjaamo Group

Brändin määrittely ja lanseeraus

HAASTE• Kuluttajalle uuden palvelukokonaisuuden lanseeraaminen tarvitsee selkeän visuaalisuuden ja viestit, jotta Allas erottuu muista keskustan erilaisista palveluntarjoajista. Yhteistyössä hasan communications ja hasan & partners.

RATKAISU• Brändin määrittely, visuaalisen ilmeen rakentaminen ja lopullisen nimen päättäminen. Lanseeraustilaisuuden järjestäminen.

Lue lisää

Saastamoisen säätiö

Saastamoisen Säätiö

Säätiön tarina näkyväksi verkkosivu-uudistuksella

HAASTE• Suunnitella sitouttava verkkosivustrategia säätiölle, joka on valokeilassa niin taiteen kuin tieteenkin saralla.

RATKAISU • Luotiin verkkosivu tukee säätiön viestintää ja strategisia tavoitteita. Tämän lisäksi tuotimme kohderyhmälähtöistä ja sitouttavaa sisältöä sivustolle sekä pidimme sisällöntuotannon koulutuksia säätiön yhteistyökumppaneille (mm. Itä-Suomen Yliopisto, Aalto-yliopisto ja Kuvataideakatemia). Yhteistyössä hasan & partners ja hasan communications.

Lue lisää

Suomalainen lauantai

Veikkaus

Näkemyksellistä ajatusjohtajuutta ja mediatyötä: Lotto #suomalainenlauantai

HAASTE• Loton Brändin kehittäminen ja päivittäminen. Yhteistyössä hasan communications ja Frankly Partners.

RATKAISU•  Kartoitetaan ajatusjohtajuuden teemat, valittiin teemaksi suomalainen lauantai. Viestinnän pääasiallinen tavoite oli luoda suomalaiselle lauantaille monikanavaista medianäkyvyyttä ja saada suuri yleisö keskustelemaan somessa. Tavoitteeksi asetettiin myös se, että Lotto olisi mahdollisimman vahvasti läsnä mediasisällöissä.

Lue lisää