Blogi

Kirjoitamme mielellämme meille tärkeistä ajankohtaisista aiheista – työelämästä ja sen vierestä. Blogissa avaamme yhteisiä arvoja, näkemyksiä, jaamme onnistumisia ja otamme kantaa. Mukavia lukuhetkiä.  

Kasvuyrityksen turha pullonkaula

Yrityksen perustehtävä on tuottaa voittoa. Kasvaa ja toimia yhä kannattavammin. Kasvuyrityksellä voi olla monia pullonkauloja. Markkinoinnin ei kuitenkaan tarvitse olla yksi niistä.

Tea Saloranta Client Operations Director

Miksi olen täällä?

Ei mitä teen tai miten, vaan miksi. No. Koen kipeää tarvetta olla avuksi. Olen auttamassa asiakasta ja asiakkaan asiakasta.

Lilli Loiri-Seppä Creative Strategist

Mitään ei enää saa sanoa!

Sananvapaus on mennyttä! Sensuuri on uusi musta! Korrektius on pilannut maailman! Näin huutaa hän, joka viestii väärin.

Riina Rinkinen Senior Content Specialist

Ennen ei ollut mikään paremmin

Muutoksen pelko pysyy samana vuosisadasta toiseen. Muutos on fakta, pysyvää, tarpeellista ja oikeastaan vasta muutoksen tapahduttua voimme arvioida sen hyvyyttä.  Mikään ei ollut ennen paremmin ja se, joka niin väittää, on väärässä.

Päivi Holmqvist Managing Director

Myydään vähemmän ja palvellaan enemmän (niin saadaan myytyä enemmän)

On taas se aika vuodesta. Se aika, kun vauhti kiihtyy, kilpailu kiristyy, kunnianhimo kasvaa ja siinä sivussa ehkä toisinaan vähän ahdistuskin. Puhun tietysti toiminnansuunnittelusesongista, jolloin suunnitelmien lisäksi uudet tulostavoitteet löytävät tiensä useimpien meidän pöydille. Vaan mistä reseptit ensi vuoden tuloskuntoon?

Aino Makkonen Digital Communications Manager

Johtaja, ymmärrätkö reaaliaikaisen vuorovaikutuksen arvon?

Reaaliaikaisuus, läpinäkyvyys ja vuoropuhelu. Siinä kolme hyvää syytä johtajalle mennä sosiaaliseen mediaan. Siis, jos toimintaympäristön muutokset kiinnostavat – se, mitä asiakkaat ja sidosryhmät juuri tällä hetkellä ajattelevat. Asiakkaat ja sidosryhmät kun ovat sosiaalisessa mediassa – olivat johtajat siellä tai eivät.

Tea Saloranta Client Operations Director

Sisäinen viestintä on tärkeintä markkinointia

Henkilöstö tekee tuloksen. Kyllä! Ulkoisen brändin viilaaminen ei auta, jos henkilöstö ei sitoudu strategiaan ja hengitä brändin arvoja arjessa – aina ulkoisille sidosryhmille asti. Menestyksekäs sisäinen viestintä on aina strategialähtöistä, lähtee organisaation kipukohtien tunnistamisesta ja vahvistaa henkilöstön osallisuuden tunnetta, jotta sidosryhmille annettu brändilupaus täyttyisi jokaisessa kohtaamisessa.

Tea Saloranta Client Operations Director

Maahanmuuttoa ei ratkaista aitauksilla

Maailma ei välttämättä kehity tavalla, jollaiseksi me sen toivoisimme kehittyvän. Talous ja elintaso saattavat piankin kääntyä noususta laskusuuntaan. Uhkia on näkyvissä, sillä elämä eri mantereilla jakautuu yhä selvemmin hyvin ja huonosti toimeentuleville alueille. Afrikasta ja Lähi-idästä lähdetään jo nyt, mutta tulevaisuudessa vielä useammin pakoon, paremman elämän toivossa. Miten Suomessa on varauduttu massiiviseen maahanmuuttoon?

Päivi Holmqvist Managing Director

Kunnianhimon tulee tihkua vastuullisuutta

Huoli ilmastonmuutoksesta on yhteinen ja koska aikaa on vähän, niin tilaa passivoitumiselle ei enää ole. Meidän kaikkien on muutettava toimintaamme ja meidän on pohdittava valintojamme – meidän on oltava kunnianhimoisempia itse elämää kohtaan, niin yksilöinä kuin yhteisöiden jäseninäkin. Kun olemme samaan aikaan kansalaisia, työntekijöitä ja kuluttajia, niin missä meidän vastuumme kulkee?

Laura Strom Communications Consultant