Blogi

Kirjoitamme mielellämme meille tärkeistä ajankohtaisista aiheista – työelämästä ja sen vierestä. Blogissa avaamme yhteisiä arvoja, näkemyksiä, jaamme onnistumisia ja otamme kantaa. Mukavia lukuhetkiä.  

The Next New -tutkimus laittoi sormen pulssille huomisen osalta

Maailma on täynnä erinomaisia raportteja ja näkemyksiä ihmisistä koronan kieputuksessa. Me halusimme koostaa näistä terävän kuvan siitä, miten ihmisten elämä kriisissä on muuttunut ja muuttuu. Ymmärtääksemme paremmin kriisin vaikutuksia suomalaisten elämään, teimme myös oman tutkimuksen aiheesta. Kaikesta näistä syntyi The Next New -raportti, jonka avulla haluamme auttaa brändejä löytämään tehokkaan reitin kriisistä ulos. Lue alta kollegamme Anna-Riikan huomiot raportista ja tutkimuksesta.

Kirsi Maki CEO

5 mielipidettä asiakaskeskeisen brändin rakentamisesta

Asiakaskeskeisyys, asiakaskokemus ja brändi liittyvät toisiinsa tiiviisti. Ne ovat myös merkittäviä kasvun ajureita. Ei siis ihme, että kasvuyritysten päättäjät keskustelivat Boardman Grown Kaaoksesta kasvuun -tilaisuudessa kasvun, brändin rakentamisen ja ensiluokkaisen asiakaskokemuksen tuottamisen haasteista. Uuden tutkimuksen mukaan asiakaskeskeisyyden konkreettisen toteuttamisen tueksi tarvitaan käytännön työkaluja. Mutta millaisia?

Tea Siikonen Client Operations Director

Omin sanoin: työharjoittelu viestintätoimistossa

hasan communications sai ennen kesää riveihinsä mainion työharjoittelijan Vilma Hovin. Syksyn tullen Vilman palatessa opiskelemaan kysyimme, mitä työharjoittelu hasan communications -viestintätoimistossa antoi. Vilma kertoi omin sanoin.

Tea Siikonen Client Operations Director

Muutosviestinnän yllättävä kompastuskivi

Syksy on muutosten ja muutosviestinnän aikaa: uusia hankkeita, uusia projekteja, liiketoiminnan kehittämistä, organisaatiomuutoksia – tulevaisuuteen katsomista ja vanhasta luopumista. Lue tämä, jos kaipaat uutta näkökulmaa muutosten läpivientiin.

Tea Siikonen Client Operations Director

Viestinnän muotoilu ravistelee empaattisesti muutokseen

Yritysviestintää on, toisinaan syystäkin, syytetty liiasta irrallisuudesta vastaanottajien tarpeisiin, strategiseen ajatteluun tai myyntiin ja liiketoimintaan. Me hasan communicationsilla ja Frankly Partnersilla käärimme hihat, törmäytimme palvelumuotoilijat ja viestijät ja muodostimme täsmälääkkeeksi viestinnän muotoilun.

Aino Makkonen Communications Designer

Merkitystekijät luovat kasvun edellytykset

Koska ihmiset ovat yksilöitä, voi merkitystekijöitäkin olla työelämässä monia. Tulevaisuudessa kiinnostavaa onkin löytää henkilöstöä yhdistävät jaetut merkitystekijät. Sillä työn imu, merkitys ja tarkoitus – siinä ovat kasvun ajurit vailla vertaa!

Tea Siikonen Client Operations Director

Tylsä viestintä vesittää hienon brändisi

Kommunikoinnissa on omat lainalaisuutensa ja hyväksi viestijäksi kasvetaan useiden onnistumisten JA epäonnistumisten kautta, myös yrityspuolella. Pitkän viestintäuran tehnyttä ihmetyttää silti, miten mielikuvituksettomia ja hampaattomia viestejä yritysmaailma on täynnä ja miten harvoin ne oikeasti koskettavat kohderyhmiään. Yrityksen brändiä ylisuojellaan, jolloin kommunikaatio muuttuu helposti turhaksi. Merkityksettömästä viestinnästä ei ole mitään hyötyä, mutta vahinkoa sillä voi saada aikaiseksi.

Tea Siikonen Client Operations Director