Kun kesän jälkimainingeissa kirjoittelin muutosviestinnästä, oli kantava ajatus: meidän tulisi useammin kysyä positiivisia kysymyksiä. Missä onnistuimme, miksi onnistuimme ja miten voisimme jatkossa vahvistaa näitä hyviä kokemuksia?

Nyt kiitospäivän jälkimainingeissa, vuoden vaihteen lähestyessä, ajattelin koostaa yhteen näitä ajatuksia ja kerrata meidän hasan commsin vuoden onnistumisia. 

Onnistumiset lähtevät ihmisistä

Vahva viestinnän asiantuntijuus, intohimo laadukkaan viestinnän suunnitteluun ja toteutukseen sekä aito asiakaspalveluhenki – ne ovat hasan commsissa toimintamme tärkeimpiä edellytyksiä. Osaavan, motivoituneen ja päämäärätietoisen tiimin voimin pystymme auttamaan asiakkaitamme ja asiakkaidemme asiakkaita.

Siksi oli mahtavaa, että vuoden aikana tiimiimme liittyi huipputekijöitä – uusia kollegoja, loistava työharjoittelija ja yksi äitiyslomalta palannut ammattilainen. Yhtälailla palkitsevaa oli nähdä asiantuntijoidemme roolien monipuolistuminen ja ammatillinen kehittyminen.

Arvostan kollegojeni osaamista suuresti. En ole pelkästään ylpeä siitä, mitä nämä kollegat ovat saaneet vuoden aikana aikaan vaan myös iloinen siitä, että olen saanut jakaa työarkeni heidän kanssaan. Työilmapiiri syntyy ihmisten välisessä vuorovaikutuksessa. hasan comms -kollegojen kanssa vuorovaikutukseen kuuluu runsaasti huumoria, karkin syömistä, sparrailua, käytännön tukea ja positiivista haastamista.

Tavoitteena asiakkaidemme kokema aito arvo

Tiimimme jäsenillä on monipuolista kokemusta asiakaspalvelutyöstä – aina lentoemännästä tapahtumajärjestäjään, toimittajasta projektipäällikköön ja viestintäkonsultista markkinointi- ja viestintäpäättäjään.

Viestintätyössä asiakaspalveluosaaminen ja ymmärrys asiakaskokemukseen vaikuttavista tekijöistä on ensiarvoisen tärkeää. Viestijän tärkeimpiä taitoja ovat ymmärrys viestin vastaanottajan ja lähettäjän välisestä suhteesta, kielellinen taidokkuus, kanavaymmärrys ja kohdentamisen taito, muutaman mainitakseni. Yhtälailla tärkeää on ymmärtää, mikä kaikki asiakaskokemuksessa voi mennä pieleen ja mitä siitä voi seurata. Etenkin, jos asiakas tässä yhteydessä laajemmin tulkittuna voi olla oman henkilöstön jäsen, palveluita ostava asiakas tai vaikkapa median edustaja.

“Arvon tuottaminen lähtee kohderyhmän ymmärtämisestä – oman toiminnan ja viestinnän sovittamisesta todettuun tarpeeseen.”

Tänäkin vuonna töitä tehtiin menestyksekkäästi useamman asiakkaan, sekä ennestään tuttujen että uusien, kanssa. Muun muassa: 


Parasta näissä ja muissa asiakasprojekteissamme oli asiakkaidemme ja asiakkaidemme asiakkaiden kokema konkreettinen arvo ja hyöty, kun ratkaistiin liiketoiminnan ja asiakaskokemuksen haasteita.

Tuellamme päästiin tavoitteisiin, löydettiin uusia suuntia, osallistettiin työntekijöitä, puhuteltiin mediaa ja oivallettiin, miten omaa toimintaa voidaan kehittää. Se jos jokin on palkitsevaa ja merkityksellistä. Tärkeä vuoden onnistuminen sekä yksilöille ja tiimeille.

Kohti ensi vuotta

Ensi vuonna aion jatkaa hyväksi todetulla tiellä. Tutkitusti merkityksen tunnetta lisäävät muun muassa omien arvojen mukaiset valinnat ja hyödyksi oleminen muille sekä ajan antaminen itselleen merkityksellisille asioille.

Siksi ensi vuonna aion panostaa ihmisiin: yhteistyöhön ja toimintaan kollegojen ja verkostojen kanssa. Kun me kollegat voimme toteuttaa itseämme täydesti, palkitsee työ meidät kaikki – meidät, asiakkaamme sekä asiakkaidemme asiakkaat.

Aion myös yhtä periksiantamattomasti tehdä töitä jatkossakin sen eteen, että työlläni on merkitystä: aitoa arvoa sisäisille sidosryhmille ja ulkoisille verkostoille.

Missä te onnistuitte tänä vuonna?

Laitetaan positiiviset ajatukset ja onnistumiset jakoon. Jaa onnistumistarinanne somessa tunnisteella: #onnistumiset2019